Elektronický obchod je konsolidovaný ako podnik v Paraguaji
Priemerný kupujúci Paraguayan používa 2,5 rôznych kanálov
Podľa Paraguajskej komory elektronického obchodu (CAPACE) prechádza aktivita v juhoamerickej krajine svojím najlepším rokom s predpokladaným rastom 75% v porovnaní s rokom 2024 vďaka digitalizácii malých podnikov a nárastu dôvery spotrebiteľov.
V posledných 12 mesiacoch uskutočnilo 8 z 10 Paraguajanov aspoň jeden digitálny nákup a frekvencia transakcií sa zvyšuje, pretože hodnoty ako pohodlie a rýchlosť prevládajú nad cenou.
Spoločnosť Capace tiež odhalila, že 68% používateľov cituje jednoduchosť procesu a dodávky domov ako hlavné dôvody výberu digitálneho kanála. 92% zákazníkov Paraguayan nakupuje v miestnych obchodoch, čo naznačuje konsolidovaný zvyk.
Komora tiež poznamenala, že MSME (mikro, malé a stredné podniky) boli „srdcom ekosystému“. Preto propagácia svojej digitálnej formalizácie a prístup k metódam elektronických platby, logistikami a školeniam.
Zatiaľ čo 81% online nákupov zostáva osobných, využitie podnikového podnikania (B2B) neustále rastie, najmä v sektore potravín, dodávok a technológie. Digitalizácia týchto podnikov sa považuje za hnaciu silu tvorby pracovných miest a hospodárske a finančné začlenenie.
Spoločnosť Capace predpovedá veľmi pozitívny výhľad na rok 2025 s očakávaním, že podnikový obchod dosiahne do konca roka 2 984 miliónov USD, čo dokazuje, že tento sektor už nie je vo fáze adopcie, ale vo fáze trvalej expanzie a zrelosti.
Okrem toho existuje istota, že tento trend bude poháňaný digitalizáciou mikropodnikov, konsolidáciou B2B a rozvojom interoperabilných spôsobov platby.
Technologické inovácie, najmä umelá inteligencia (AI) (v chatbotoch, virtuálnych asistentkách a prediktívne systémy), stanovujú tento trend, zatiaľ čo platformy Omnichannel, ktoré integrujú webové stránky, sociálne siete, aplikácie a WhatsApp
Entita tiež zdôraznila priaznivý stabilný makroekonomický kontext, pričom rast HDP sa takmer o 4% predpokladá na rok 2025, ktorý umiestňuje elektronický obchod ako strategický kanál pre expanziu a efektívnosť.