Uruguaj vývoz o 6% viac ako v predchádzajúcom roku
Vývoz spoločnosti Uruguay pridal minulý mesiac 912 miliónov USD, podľa správy vydanej tento týždeň v Montevideo Inštitútom Uruguay XXI. Vakcína, celulóza, mliečne a ryžové mäso boli hlavnými položkami, ktoré podporovali tento úspech s medziročným nárastom o 6%.
Samotné hovädzie mäso predstavovalo tržby 202 miliónov USD, čo predstavuje 22% z celkového vývozu, po medziročnom zvýšení hodnoty o 15% a nárast o 1% objemu.
Spojené štáty boli hlavnou destináciou s nákupmi za 77 miliónov USD, čo predstavuje 38% z celkového predaja v tejto krajine. Čína zaznamenala pokles o 20%, kým nedosiahla 54 miliónov USD, zatiaľ čo Európska únia (EÚ) bola na treťom mieste s 33 miliónmi USD (alebo 16% z celkového vývozu hovädzieho mäsa, čo tiež predstavovalo medziročné zvýšenie zvýšenia 46%).
Celulóza bola druhým produktom s 15% podielom na príjmoch za 135 miliónov USD alebo o 9% menej ako v roku 2024 po 259 542 tonách, ktoré sa predali v zahraničí, hlavne EÚ, kde nákupy štvornásobne štvornásobne zvýšili 66 miliónov dolárov (49% z celkového vývozu). S účasťou 45%bola Čína druhým cieľom tejto kategórie. Produkty Dairy Products oznámili rok -na 2% a vývozné 77 miliónov USD, najmä do Alžírska (31% predaja, čo predstavuje 24 miliónov USD), čo je 40% nárast v porovnaní s rokom 2024.
Brazília s medziročným poklesom 22%bola druhá s nákupmi za 22 miliónov USD. Najväčšia krajina v Južnej Amerike predstavovala 29% vývozu mlieka a mliečnych výrobkov, po ktorých nasledovala Mauritánia s nákupmi za 4 milióny USD. Hlavný produkt vyvážaný v tejto kategórii zostal celým mliekom (52 miliónov USD), po ktorom nasledovalo maslo (9 miliónov USD).
Vývoz ryže predstavoval 68 miliónov USD a bol štvrtým najviac vyvážaným produktom v roku 2025 po medziročnom raste 83%. Costa Rica bola hlavnou destináciou, s účasťou 20% a 14 miliónov USD.
Všeobecne povedané, Brazília bola hlavným cieľom predaja Uruguaj v zahraničí (18%) so zásielkami za 169 miliónov USD, čo je o 6% pokles v porovnaní s rovnakým mesiacom predchádzajúceho roka.
Čína nasledovala s predajom za 153 miliónov USD, čo je o 24% pokles v porovnaní s rokom 2024 pri nižšom predaji celulózy.
EÚ bola konsolidovaná ako kľúčová destinácia pre uruguajské výrobky (15% z celkového predaja v zahraničí), pretože transakcie sa zdvojnásobili v porovnaní s medziročným, aby dosiahli 139 miliónov USD. Celulóza bola hlavným produktom, pričom predaj vakcínového mäsa zaznamenal zlepšenie 46%, aby dosiahol 33 miliónov USD.
Štvrté a piaty, respektíve Spojené štáty a Argentína.