Značka mobilného telefónu Tigo prichádza do Uruguaj
Tigo by sa tiež mohol zaujímať o práva futbalového vysielania
Španielska telekomunikačná skupina Telefónica (Movistar) oznámila svoj východ z uruguajského trhu po 20 rokoch a predala svoje operácie nadnárodnému Millicom, ktorý pôsobí pod značkou TIGO. Uruguajská vláda prezidenta Yamandú Orsi povolila transakciu po priaznivých technických hodnoteniach regulačnými orgánmi (URSEC a DiNatel).
Telefónica tak uzavrela svoju činnosť s 1,4 miliónmi mobilných zákazníkov, čo predstavuje 29% trhu. Spoločnosť tvrdila, že počas svojej prítomnosti v Uruguaji investovala viac ako 700 miliónov USD do infraštruktúry a spektra.
Odpredaj je v súlade so stratégiou spoločnosti Telefónica na zníženie jej prítomnosti v Latinskej Amerike. „V súčasnosti sa táto operácia uzatvára s 1,4 miliónmi mobilných zákazníkov, čo predstavuje 29% trhu, čo poskytuje pokrytie viac ako 97% obyvateľstva s najdôležitejšou sieťou v krajine a lídrom v spokojnosti zákazníkov,“ vyhlásila spoločnosť.
Generálny riaditeľ spoločnosti Millicom Marcelo Benítez opísal akvizíciu ako „kľúčový míľnik“ v rastovej stratégii spoločnosti v Latinskej Amerike, pričom využíva výhody solídnych ekonomických základov Uruguaju. Millicom získal 100% akcií spoločnosti Movistar Uruguaj za vykazovanú hodnotu 440 miliónov USD.
Vstup značky TIGO tiež vytvára špekulácie, pretože spoločnosť vlastní práva na vysielanie futbalu v iných krajinách a očakáva sa, že sa zúčastní nadchádzajúcej ponuky Uruguajskej futbalovej asociácie (AUF).