Uruguaj, ktorý má záujem o zvýšenie prenosu paraguajských člnov
Medzi Uruguajskými a argentínskymi prístavmi je dlhá súperenie na správu zaťaženia paraguajského zaťaženia
Uruguaj sa rozpráva s Asunciónom na zlepšenie toku paraguajskej flotily Barces, tretej najväčšej na svete, cez prístav Montevideo. Okrem toho boli v prístave Nueva Palmira požadované ďalšie atrakcie.
Zástupcovia ústredného prvku fluviálnych a námorných zbraní Paraguaj (CAFEM), spolu s úradníkmi Národnej správy prístavov (ANP), Navigačným centrom a Národným inštitútom logistiky Uruguaja sa stretli s cieľom rozšíriť oblasti financovania, znížiť náklady na prístavy a zlepšovať postupy kontajnerov a skenovania.
ANP ponúka špeciálne ceny na prilákanie väčšej prenosu paraguajských člnov s cieľom získať späť podniky, ktoré sa nedávno presťahovali do Argentíny, najmä v dôsledku cien.
Vzhľadom na dlhé súperenie medzi prístavmi Buenos Aires a Montevideo za rovnaké zaťaženie sa Uruguaj aktívne snaží zlepšiť svoje logistické náklady, aby získala svoju konkurencieschopnosť. Hlavnou obchodnou cestou Paraguay je Hydrovy, ktorá mobilizuje viac ako 90% jeho vývozu a 85% jeho dovozu.
Prezident Cafym, Bernd Gunther, uviedol, že nový terminál Palmira nemá dostatočnú únosnú kapacitu. To núti Paraguayan ťahať zakotvenie v Argentíne, čo zvyšuje dobu premávky.
Gunther poukázal na to, že v dôsledku predpokladaného rastu objemu zaťaženia, konkrétne železná ruda, sa očakáva, že v roku 2025 na 12 miliónov ton v roku 2026 zvýši 8 miliónov ton.
Zdroje ANP uviedli výnimku sadzieb pre paraguajské lode, ktoré používajú anchiefové oblasti vonkajšieho prístavu v Montevideo. Prezident Cafym verí, že Montevideo v posledných mesiacoch stratil veľa zaťaženia kontajnerov, najmä v dôsledku problému taríf.