Uvádzajú rast uruguajského zahraničného obchodu
Medzitým Uruguajova ine vykazovala mierne zníženie inflácie
Podľa štúdie Uruguay XXI uverejnenej v pondelok v Montevideo uruguajský zahraničný obchod vykazoval rast v apríli 2025, pričom 4% nárast vývozu v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka uverejnil v pondelok v Montevideo. Zahraničný predaj v mesiaci dosiahol 1 033 miliónov USD, zatiaľ čo vývoz akumulovaný od januára do apríla dosiahol 3 920 miliónov USD, čo tiež predstavuje rok na roky o 4%.
Mäso zostalo hlavným vývozným sektorom (226 miliónov USD), po ktorom nasledovala celulóza (187 miliónov USD), mliečne výrobky (64 miliónov USD), koncentrát nápojov (63 miliónov USD) a pšenica (51 miliónov USD).
Päť trhov predstavovalo 72% celkového vývozu: 1. Brazília (19%, 196 miliónov USD); 2. Čína (18%, 186 miliónov USD); 3. Spojené štáty (16%, 165 miliónov USD); 4. Európska únia (15%, 155 miliónov USD); a 5. Argentína (4%, 41 miliónov USD).
V roku 2024 predstavoval vývoz služieb 30% z celkového externého predaja v Uruguaji v celkovej výške 6 948 miliónov USD. Nepretrojené služby (softvér, logistika, lekársky cestovný ruch, konzultácie) predstavovali 55% vývozu služieb (3 873 miliónov USD), zatiaľ čo tradičné služby (Transport, cestovný ruch) predstavovali 45% (3 075 miliónov USD).
Aj keď Uruguaj naďalej závisí od tradičných vývozov, ako je mäso a celulóza, rastúci význam technologických služieb transformuje vývozný model krajiny, hoci na konsolidáciu krajiny ako poskytovateľa služieb je potrebných viac investícií do inovácií a diverzifikácie trhov.
Medzitým sa inflácia v apríli mierne znížila na 5,36% z 5,67% v predchádzajúcom mesiaci, pričom podľa údajov Národného štatistického inštitútu (INE) uverejnených v pondelok uverejnila mesačná zmena indexu spotrebiteľských cien (CPI) 0,32%.
Sektory s najväčším dopadom boli nealkoholické potraviny a nápoje (vzrástli o 0,78%, poháňané zvýšením mäsa, ako je zadok +3,57%, ovčie mäso +9,49%a kuracie mäso +3,51–3,98%, ako aj v mliekro/vajcia +1,30%, vegetarita, ako sú pepers +45,93%a Tomatoes + -2,55%, citróny -14,51%a šalát -28,47%), odevy a obuv (vzrástli o 2,30%v dôsledku dopytu po jesennej sezóne, s dámskymi odevmi +4,69%a obuvou +3,07%) a prepravou (klesli o 0,27%, s nižšími cenami dieselových výrobkov -1,47%a štrkovacími štrkmi -49%). Medzi ďalšie zmeny patrí nárast o 0,27 %v reštauráciách a ubytovaní (reštaurácie +0,54 %, hotely -6,74 %) a zvýšenie poistných a finančných služieb o 0,36 %(napríklad automobilové poistenie +0,60 %).