Uruguaj vedie predaj elektrických áut v Latinskej Amerike
V prvej polovici roku 2025 prekročil predaj elektrických vozidiel v Uruguaji 5 000 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 124 %.
Uruguaj sa etabloval ako nesporný líder v zavádzaní elektrických vozidiel (EV) v Latinskej Amerike a v treťom štvrťroku 2025 dosiahol pozoruhodnú penetráciu trhu 27,97 %, ako uvádza Latinskoamerické observatórium nulových emisií (ZEMO). Juhoamerická krajina ďaleko prevyšuje svojho najbližšieho konkurenta (Kostarika so 16,26 %).
Regionálny trh s elektrickými vozidlami zaznamenal výrazný rast s 55 % medziročným nárastom predaja v treťom štvrťroku 2025. Pri zavádzaní novej technológie však boli pozorované obrovské rozdiely.
Trhové podiely Uruguaja a Kostariky sú najmenej 100-krát vyššie ako podiely zaostávajúcich krajín v regióne, najmä Argentíny a Salvádoru.
Zatiaľ čo Brazília a Mexiko vedú na kontinente v celkovom objeme predaja vďaka svojmu obrovskému trhu, menšie krajiny ako Kolumbia, Uruguaj a Kostarika ich v objeme tesne nasledujú, ako to zistil aj prieskum ZEMO.
Okrem toho spoločnosť SEG Engineering na základe údajov Uruguajskej asociácie automobilových odborov (ACAU) zistila, že každé štvrté ľahké vozidlo predané v krajine počas tretieho štvrťroka 2025 bolo plne elektrické, čím sa medziročný predaj strojnásobil.
Na druhom konci spektra má Argentína „pochybný rozdiel“ v tom, že je jediným stredne veľkým trhom s minimálnou elektrifikáciou, pričom štvrťročné tržby zostávajú pod 1 000. Tento výkon je pod ešte oveľa menšími ekonomikami, ako je Ekvádor, ktorý toto číslo prekonal.
Prudký rast upozornil analytikov v tomto odvetví, pretože sektor sa obáva možného zúženia nabíjacej infraštruktúry v dôsledku nedostatočných verejných nabíjacích miest, ktoré by vyhovovali rastúcej flotile elektrických vozidiel.
Vedúce postavenie Uruguaja a Kostariky spolu s celkovým nárastom regionálneho predaja signalizuje rozhodujúci moment pre energetickú transformáciu Latinskej Ameriky, aj keď infraštruktúra a stredné trhy sa snažia udržať krok.








































