Media Argentino odsudzuje pomoc od Čile a Uruguaju po Kráľovské britské letectvo
Prítomnosť A400 m nebola izolovanou skutočnosťou, argumentoval kanál 26
Argentínske médiá kritizovali rozsah atlasu Airbus A400 m Kráľovského letectva (RAF) v Spojenom kráľovstve v Čile a Uruguay voči Falklandským ostrovom, pričom spochybňovali úlohu oboch krajín Južnej Ameriky v britskej stratégii britskej stratégie udržiavania trvalej vojenskej prítomnosti na južnom Atlantiku, napriek tomu, že vyriešili obidve krajiny Južnej Ameriky, aby sa udržala trvalá vojenská prítomnosť v južnom Atlantiku, napriek tomu, že vyriešili obidva vyriešenie rozpisu argumentácie argumentácie.
Časté využívanie letísk Santiago a Montevideo zdôrazňuje úlohu Čile a Uruguaj ako kľúčových logistických centier pre Spojené kráľovstvo, ktoré posilňujú jeho schopnosť premietnuť svoju moc smerom k južnému Atlantiku a Antarktíde. To umožňuje Spojenému kráľovstvu udržiavať silnú vojenskú prítomnosť bez potreby trvalých základní mimo Falklandských ostrovov.
„V súlade s politikou projekcie Spojeného kráľovstva v južnom Atlantiku, kde si zachováva trvalé vojenské nasadenie napriek uzneseniam Organizácie Spojených národov, ktoré naliehajú na vyriešenie sporu o suverenitu s Argentínou, Airbus A400M Atlas z vojenského letectva RAF (RAF), ktoré dosiahli svoje činnosti Royal Air Force (RAF) Malvinasské ostrovy, “uviedol kanál 26.
„Lietadlo vzlietlo 17. septembra 2025 zo Santiaga, Chile na Mount Pleasant, ktorý dokončil päťhodinový let. Dva dni pred dňom urobilo opačnú cestu medzi Falklandskými ostrovmi a Santiago.
„Opakujúce sa používanie letísk v Santiagu a Montevideo potvrdzuje úlohu Čile a Uruguaj ako logistických centier v sieti britskej siete nasadenia,“ uviedlo médium.
„V prípade Čile sa Punta Arenas etablovala ako platforma pre Antarktídu, s pravidelnými letmi A400M a mierkami lodí, ako je ochranca HMS.
V článku sa tiež uvádza, že prítomnosť lietadiel A400M nebola izolovanou udalosťou a odsúdila iné manévre RAF. (Zdroj: kanál 26)