Obávajú sa, že bioceanická koridor ovplyvňuje budúcnosť prístavu Montevideo
Montevideo je drahý a Uruguaj je malá krajina, vysvetlil Pozzi
Zástupca Národnej správy prístavov (ANP) Uruguaya v termináli Plata Basin (TCP), Jorge Pozzi, vzniesol v utorok počas rozhlasového rozhovoru o obavách o budúcnosť prístavu Montevideo. Podľa jeho názoru by navrhovaný tichomorsko-Atlantický bioanický koridor, ktorý bude spájať Brazíliu s Čile alebo Peru, by sa úplne vyhýbal Uruguajovi, ktorý výrazne ovplyvnil jeho systém, jeho hospodárstvo a tisíce pracovníkov.
Možná strata všetkej paraguajskej premávky predstavuje takmer 48% hnutia Montevideovho kontajnerového hnutia a jeho odklon k brazílskym alebo Buenos Aires by bol tvrdou ranou. „Problém je omnoho jemnejší, ako sa zdá,“ povedal Pozzi Radio Carve.
Iniciatíva okrem toho zahŕňa ochrnutie akéhokoľvek rozšírenia TCP. V súčasnosti má kľúčový projekt poverený Jan de Nul, ktorého cieľom je duplikovanie schopnosti upevniť, značné oneskorenie v dôsledku technických ťažkostí s dodávateľmi, ktoré by mohli odložiť jeho dokončenie do roku 2027 a nechať 200 pracovníkov bez zamestnania.
Napriek výhodám, ako je prevádzková rýchlosť a hĺbka kanála, je Montevideo naďalej vnímaný ako drahý v porovnaní so svojimi konkurentmi, čo vedie prepravné spoločnosti k hľadaniu výnosnejších možností. V tomto scenári by bioanická koridor s priamymi trasami medzi Brazíliou a Tichomorom mohla urobiť Uruguaj geograficky irelevantné pre veľké prepravné spoločnosti.
V tomto scenári by bioanická koridor s priamymi trasami medzi Brazíliou a Tichomorom mohla urobiť Uruguaj geograficky irelevantné pre veľké prepravné spoločnosti.
Pozzi tiež označoval kontroverznú dvojitú úlohu ANP ako regulátora a prevádzkovateľa, pričom uznal, že je to „stará diskusia“, ktorá môže potrebovať korekciu.
Zdôraznil dôležitosť obnovenia paraguajskej premávky a udržiavania silného postavenia v kontajnerovom podnikaní, vzhľadom na svetový trh námornej dopravy, kde veľké spoločnosti uprednostňujú dostupnosť záťaže pred národnými konzultáciami.
Výstup prepravných spoločností ako MSC a rekonfigurácia trás, ktoré uprednostňujú prístavy Brazílie alebo Buenos Aires, nechali Montevideo mimo mapy. „Nie je to prvýkrát, čo sa stane, ale prevrat bol veľmi ťažký. Musíme vidieť, ako to zvrátiť, pretože to ovplyvňuje celý námorný svet: operátori, dispečery, pracovníci,“ vysvetlil.
Aj keď Montevideo má čo ponúknuť, „Uruguaj je malá krajina, takže ak nebudeme venovať pozornosť, bioanický koridor, ktorý spája Brazíliu s Čile alebo Peru, by nás mohla vynechať von,“ trval na tom Pozzi. „Prístav Montevideo presúva veľa peňazí a zamestnania. Problém je v tom, že sme drahí a prepravné spoločnosti idú tam, kde sú navrhnuté,“ varoval. „Dnes je na svete 10 skvelých lodných spoločností. Nesúhlasia s krajinami. Tam, kde je náklad, idú,“ uviedol.